luni, 9 ianuarie 2017

Ştiaţi că...?


Mi-am dorit să aduc ceva nou pe blog, aşa că am revenit cu 10 noutăţi despre literatură pe care nu cred că le ştiaţi. Am navigat mai mult pe internet şi am găsit câteva informaţii destul de interesante despre cărţi, zic eu.

1. Locuitorii Indiei sunt cei mai pasionaţi cititori din lume, un pasionat de lectură din India citeşte în medie cam 10,7 ore pe săptămână.

2. „Aventurile lui Tom Sawyer” de Mark Twain este primul roman din lume redactat pe o maşină de scris.



3. Islandezii citesc cele mai mai multe cărți pe cap de locuitor, mai mult decât în orice altă țară.


4. „Fifty Shades of Grey” reprezintă un fenomen internaţional şi sunt cele mai bine vândute cărţi scrise de E.L. James. Ştiaţi că volumele au fost publicate pentru prima oară pe un site creat de o comunitate de fani?


5. Cuvântul japonez „Tsundoku” se referă la cel care îşi cumpără tot timpul cărţi, dar nu le citeşte niciodată.


6. Plăcerea de a mirosi cărţi vechi poartă numele de „Bibliosmia”.


7. Cea mai mică carte din lume este deţinută de Biblioteca Naţională din Ţara Galilor şi se numeste „Bătrânul rege Cole”. Cărticica are un 1 mm lungime şi 1 mm lăţime,
pentru a trece la o altă pagină ai nevoie de un ac.

8. Pentru a se simţi mai bine conectată cu proza pe care o scrie, autoarea Joan Didion doarme mereu în aceeaşi cameră cu lucrarea sa.



9. Cartea cu cel mai lent ritm de vânzări este o traducere din limba latină din anul 1716 a „Noului Testament”. Ultimele 500 de exemplare ale ediţiei respective au fost vândute în anul 1907.

10. Cărţile din seria „Harry Potter” sunt pe lista celor mai interzise cărţi din Statele Unite ale Americii, din cauza plângerilor din partea cultelor religioase.



Sper  v-a plăcut acest articol, pe viitor  gândesc  mai fac altele de acest gen. Aştept părerile voastre şi sunt chiar curioasă dacă ştiaţi de dinainte ceva din cele 10 noutăţi.


Eu am fost Anelly.
Ne citim data viitoare! ♥
Share:

7 comentarii:

  1. Nu stiam niciuna din aceste informatii - asa ca multumesc pentru ca le-ai impartasit cu noi!
    Fain articolul (si mereu ceva nou pe blog)! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. foarte tare...cea cu cea mai mica carte din lume e super

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că am reușit să vă împărtășesc noutăți cunoscute recent de mine.

      Ștergere
  3. Foarete tare! O parte dintre cele mentionate le stiam. Deci Harry Potter a avut plangeri :P . Ce bine??!!! . Scuze, sunt rautacioasa (cred ;) ), dar eu urasc seria aceasta :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, nu ești :) Eu nu am citit seria Harry Potter, dar știu că fiecare om are părerile lui.

      Ștergere