sâmbătă, 20 mai 2017

Recenzie: „În umbra paşilor tăi” - Vitali Cipileaga



Titlu: În umbra paşilor tăi

Autor: Vitali Cipileaga

Data apariţiei: 23 Decembrie 2016

Categorie: Beletristică 

Numărul de pagini: 242

Editura: Bestseller 




   Descriere

Lumea lui Theodor se prăbușește în momentul în care o pierde pe Paula într-un accident rutier. De aici încolo totul își pierde orice rost. Lasă cariera în advertising, se mută cu traiul și începe o nouă viață. Însă fără Paula aceasta e o suferință continuă.
Într-o căutare interioară profundă, Theodor învață să nu mai gândească doar la timpul trecut și acceptă noile provocări ale vieții. Însă ce va face atunci când noile realități se contopesc prea mult cu trecutul său? Iar gândurile și amintirile sunt tulburate de un șir nesfârșit de întâmplări?
Un roman psihologic despre pierderi, secrete și căutări. O poveste care te strânge puternic la piept, amintindu-ți încă o dată de adevărata putere a dragostei.
Despre autorul romanului

Vitali Cipileaga este fondatorul www.devorbacutine.eu, o pagină web despre oameni, motivație și relații. A debutat cu „De vorbă cu Emma”, o carte de reflecții despre dragoste și viață, ce a cucerit inimile a zeci de mii de cititori. Este căsătorit și are un copil. „În umbra pașilor tăi”este primul său roman.

Părerea mea

Nu aveam mari aşteptări de la această carte, însă m-a surprins într-un mod plăcut. Cred că ce m-a făcut să îmi doresc să citesc cartea a fost coperta. După cum puteţi vedea şi voi, este o copertă misterioasă ce te face să te întrebi despre ce o fi oare vorba în carte (cel puţin asta mi s-a întâmplat mie, având în vedere că nu am citit descrierea până când nu am terminat cartea). Al doilea motiv a fost titlul ce m-a atras spre lecturarea acestui roman. 

Autorul mi-a stârnit interesul pe parcursul celor 42 de capitole prin naturaleţea evenimentelor relatate, sentimentelor descrise şi pe care le-am simţit profund, în ciuda faptului că se utilizează nararea la persoana a III-a. 

Cu cât citeam mai multe pagini, cu atât eram mai confuză şi povestea era ascunsă într-o taină, aflată, de abia, la finalul cărţii. Povestea este ambiguă, însă se poate citi cu uşurinţă în câteva ore. Personajele enigmatice creează intriga şi în momentul în care ajungi la acel moment, nu te mai poţi opri din citit, dorindu-ţi să aflii ce se va întâmpla în continuare. 

Începutul romanului este constituit de prăbuşirea lui Theodor din toate punctele de vedere, odată cu pierderea viitoarei sale soţii, Paula, într-un accident rutier la întoarcerea din Paris. Încă din primele pagini ne este prezentată şi povestea unui alt personaj, aflat între viaţă şi moarte pe un pat de spital. După o perioadă de 2 ani în care Theo uitase cum era să fii un om împlinit, în viaţa lui apare Laura şi încearcă să îşi acorde lui o şansă la fericire. Însă, trecutul nu-i dă pace şi se accentuează prin intermediul unor scrisori anonime primite din ce în ce mai des. Astfel, gândul că Laura ar putea să fie cea care îi trimite scrisorile anonime îl face să se îndepărteze de ea. 

În viaţa lui Theodor mai apare Carla, o tânără în vârstă de 18 ani ce dă dovadă de sensibilitate şi bunătate. Mi-a plăcut mult de ea, datorită optimismului pe care îl emană. 

În umbra paşilor tăi este un roman realist ce abordează tema eului interior. Cartea este despre iubire şi despre regăsirea noastră într-o lume ce pare pierdută. De asemenea, romanul evidenţiază că uneori iubirea poate fi eternă, chiar dacă persoana nu mai este fizic alături de noi, însă va rămâne veşnic în sufletul nostru. „În umbra paşilor tăi” ne învaţă că trebuie să ne regăsim fericirea de odinioară şi să ne lăsăm ajutaţi de cei dragi.

Încearcă să simți fericirea unei păsări atunci când este eliberată din colivie. Încearcă să trăiești viața unui fluture, știind că ea durează numai o zi.


Citate preferate


„Făcuse ceea ce nu reușea să facă în sufletul lui — ordine, pace, iubire. Și asta pentru că într-o zi își închise toate amintirile din trecut, cu rănile lui dureroase, într-un loc unde numai el avea acces.”

„Fericirea însăși e temporară, aproape că nu există. La ce bun atunci să nu te bucuri astăzi de ea?”

„Lumea nu e numai soare și zâmbet, frumusețea clipei pe care o trăim constă în diversitatea de care avem parte. Poți fi furioasă, zâmbitoare, enervată, poți fi orice vrei tu să fii. Nu vei fi mai puțin frumoasă și nici mai puțin fericită. Suntem oameni și acesta e cel mai mare dar…”

„Atunci când nu pleci, dar nici nu vrei să rămâi, provoci ambilor suferință.”

„Poți schimba un om, iubindu-l. Iar alegând să iubești, vei deveni nemuritor.”

RATING: 5/5


Dacă încă nu aţi citit cartea, eu  recomand  o faceţi!

Sponsorizare


Cartea a fost oferită de Editura Bestseller pentru recenzie. De altfel, îi mulţumesc şi autorului pentru concursul de pe pagină, fără el neavând loc. Mi-a plăcut mult cartea şi sper ca Vitali să ne încânte cu tot mai multe cărţi de genul acesteia! 
Cartea o puteţi achiziţiona de aici, cu doar 12,33 lei.

Eu am fost Anelly.
Ne citim data viitoare!
Share:

Un comentariu:

  1. Mulțumesc pentru tot Dr. Ellen! După ce te-am contactat pentru a mă ajuta să nu mai divorțez de soțul meu, soțul meu a încetat să mai depună acte de divorț și lucrurile stau mult mai bine. După cum ai spus, tot procesul de divorț a fost anulat, femeia rea ​​care a creat probleme în căsnicia mea a părăsit soțul meu și acum suntem foarte fericiți împreună. Împărtășesc această experiență de viață cu oricine se confruntă cu provocări similare în relația lor, căsătorie sau orice altă problemă. , o puteți contacta pe Dr Ellen pe WhatsApp +2349074881619
    Ea este competentă în următoarele vrăji:
    * vrăji de dragoste
    * vrăji de căsătorie
    * vrăji de bani
    * vrăji de frumusețe
    * Vrăji de noroc
    * Vrăji de atracție sexuală
    * Vrăji de vindecare a SIDA
    * Vrăji de loterie
    * Blestemele elimină imediat vrăjile
    * Vrăji de protecție
    * Vrăji de loterie
    * Vrăji norocoase
    * Vraja de fertilitate
    * Inel de telekineză 💍
    E-mail: ellenspellcaster@gmail.com
    Whatsapp +2349074881619

    RăspundețiȘtergere