marți, 27 iunie 2017

,

Recenzie: „Spune-mi trei lucruri despre tine” - Julie Buxbaum



Titlu: Spune-mi trei lucruri despre tine

Titlu original: Tell Me Three Things

Autor: Julie Buxbaum

Traducere: Cosmin Maricari

Data apariției: Noiembrie 2016

Categorie: Literatură contemporană

Colecție: Young Adult

Numărul de pagini: 368

Editura: Storia Books


Descriere
„În viața lui Jessie, totul merge anapoda. Sau cel puțin așa i se pare în prima săptămână ca elevă a noului și ultra-intimidantului liceu privat din Los Angeles, pe care este nevoită să îl frecventeze. După ce își pierde mama, Jessie află că tatăl ei s-a căsătorit pe ascuns cu o femeie pe care a cunoscut-o pe internet. Din acest motiv, fata este forțată să se mute din Chicago în cealaltă parte a țării, unde urmează să trăiască alături de „monstrul vitreg” și de arogantul ei fiu adolescent.

Exact când este pe punctul de a-și lua tălpășița înapoi la Chicago, primește un e-mail de la o persoană care se prezintă cu pseudonimul Cineva/Nimeni (CN, pe scurt) și care se oferă să o ajute să înțeleagă jungla care stăpânea Liceul Wood Valley. O farsă elaborată sau ajutorul de care are atâta nevoie?

Din convingere sau pur și simplu din disperare, Jessie începe să se bazeze tot mai mult pe CN, care devine salvatorul său și cel mai de încredere aliat. Este lesne de înțeles că nu se mai poate abține și vrea să afle cine este CN în realitate. Dar oare nu e mai bine ca unele mistere să rămână neexplicate?”
Despre autoarea romanului



Julie Buxbaum a absolvit Facultatea de Drept a Universității Harvard. A fost avocat o vreme , dar într-o foarte bună zi, a primit un e-mail anonim, lucru care a inspirat-o să scrie romanul Spune-mi trei lucruri despre tine, devenit bestseller New York Times. 
Julie trăiește la Los Angeles, împreună cu soțul ei, cei doi copii și un peștișor auriu nemuritor.
Părerea mea
Spune-mi trei lucruri despre tine este prima carte pe care am citit-o de la editura Storia Books şi sunt sigură că nu va fi ultima, deoarece am observat că această editură are mult potenţial şi sunt convinsă că va creşte într-un timp destul de scurt. 

Revenind la carte, mi-a plăcut mult ideea pe care a avut-o Julie Buxbaum. În general îmi plac cărţile ce adoptă tema anonimatului, creând astfel misterul şi curiozitatea de a afla cine este în spatele unui ecran. Ceea ce nu mi-a plăcut, însă, este că taina se desluşeşte foarte uşor, aş zice chiar extrem de uşor. 

După moartea mamei sale, viaţa lui Jessie se schimbă la 180 de grade, şi în niciun caz în bine. Jessie este nevoită să îşi lase în urmă prietenii şi amintirile din Chicago, datorită deciziei secrete a tatălui ei de a se recăsători cu o femeie pe care a cunoscut-o pe internet. Astfel, de la o şcoală normală din Chicago ajunge să înveţe la unul dintre cele mai extravagante licee private din Los Angeles. Pe deasupra mai trebuie să locuiască alături de noua soţie a tatălui său şi de fiul acesteia cu care, la început, nu are o relaţie prea bună. Totuşi, pe parcurs realizează că Theo - fratele ei vitreg - nu este atât de arogant pe cât crezuse la început, ci doar poartă o mască ce îi protejează sufletul. 

„Dacă am învăţat ceva în aceşti ultimi doi ani, e faptul că amintirile sunt înşelătoare. Când citesc Harry Potter, nu mai pot auzi vocea mamei, însă mi-o imaginez lângă mine şi, când nici asta nu mă ajută, îmi imaginez că cineva este lângă mine, cu braţul lipit de braţul meu, şi mă prefac că asta e de-ajuns.” 

După o săptămână petrecută la noul liceu unde se simte tot mai singură, neavând niciun prieten, primeşte un e-mail de la o persoană anonimă ce se prezintă ca fiind Cineva Nimeni (CN, pe scurt). Iniţial, tânăra adolescentă crede că este o farsă şi că acea persoană din spatele ecranului o ia la mişto, fapt ce se dovedeşte a fi fals. Jessie şi CN ajung să îşi scrie zilnic şi, încet, încet, Jessie începe să se bazeze pe băiatul anonim ce a ajutat-o să se acomodeze la Liceul Wood Valley. 

„Îmi place să vorbesc cu tine în fiecare zi. Îmi place să aflu câte trei lucruri despre tine. Mă gândesc la tine. Mă gândesc des la tine. Hai să transformăm chestia asta în ceva real.” 

Este de la sine înţeles că după ceva timp, Jessie începe să caute indicii pentru a afla cine este cel cu care vorbeşte zi de zi pe Yahoo Messenger. Îşi doreşte să afle dacă cel pentru care are sentimente în realitate este una şi aceeaşi persoană cu CN, dar oare va afla? Vafi dezamăgită dacă va afla că CN nu este cine îşi dorea ea să fie? Toate răspunsurile se află doar în carte, aşa că vă invit să lecturaţi romanul! 

Spune-mi trei lucruri despre tine este un roman frumos ce se citeşte destul de repede şi îţi stârneşte interesul de a afla cine este CN. Misterul se rezolvă uşor, chiar dacă autoarea mai încearcă să te îndrepte pe piste greşite. Per total cartea mi-a plăcut mult, însă îmi doream să nu fie atât de previzibil misterul. Dar finalul mi s-a părut genial, chiar a fost pe măsura aşteptărilor mele! 


Citate preferate

„Zilele perfecte sunt pentru oameni cu visuri mici, realizabile. Sau poate pentru noi toți, doar că ne dăm seama prea târziu. Acele zile ne par perfecte abia acum, pentru că ele conțin ceva ce am pierdut în mod irevocabil și nu vom mai putea să recuperăm vreodată.”

„Poate că acasă nu trebuie să fie un loc.”

„Uneori un sărut este o poezie.”

RATING: 4/5


Sponsorizare


Le mulţumesc celor de la Editura Storia Books pentru romanul oferit spre recenzare!
Cartea poate fi achiziţionată de aici.

Eu am fost Anelly.
Ne citim data viitoare!
Share:

Un comentariu:

  1. Mulțumesc pentru tot Dr. Ellen! După ce te-am contactat pentru a mă ajuta să nu mai divorțez de soțul meu, soțul meu a încetat să mai depună acte de divorț și lucrurile stau mult mai bine. După cum ai spus, tot procesul de divorț a fost anulat, femeia rea ​​care a creat probleme în căsnicia mea a părăsit soțul meu și acum suntem foarte fericiți împreună. Împărtășesc această experiență de viață cu oricine se confruntă cu provocări similare în relația lor, căsătorie sau orice altă problemă. , o puteți contacta pe Dr Ellen pe WhatsApp +2349074881619
    Ea este competentă în următoarele vrăji:
    * vrăji de dragoste
    * vrăji de căsătorie
    * vrăji de bani
    * vrăji de frumusețe
    * Vrăji de noroc
    * Vrăji de atracție sexuală
    * Vrăji de vindecare a SIDA
    * Vrăji de loterie
    * Blestemele elimină imediat vrăjile
    * Vrăji de protecție
    * Vrăji de loterie
    * Vrăji norocoase
    * Vraja de fertilitate
    * Inel de telekineză 💍
    E-mail: ellenspellcaster@gmail.com
    Whatsapp +2349074881619

    RăspundețiȘtergere